HTML

Agilitás Blog - az agilitas.hu blogja

Agilis módszertani cikkek, újdonságok, vélemények, intejúk, szoftverek, eszközök és technikák - a gondolkodó, tapasztalt tanácsadók szemével.

Friss topikok

  • hűhó: Van még egy típus, a kullancs. Aki rengeteg konkrétumot felsorol a buktatókra, de egy közhelykölte... (2021.08.16. 11:18) Az agilis coach 7 buktatója
  • kulcsár bence: @Borbándy László: kezdem sejteni, van vagy 4 borbandy laszlo es vagy 6 kulcsar bence a facebookon.... (2013.03.11. 22:51) A UserStory feldarabolás 10 stratégiája
  • Janovszki Zsolt: időnként jó ezt újra meg újra végiggondolni, most pont egy prezentációhoz kellett, gondoltam gondo... (2013.03.04. 23:14) Agile Principles - magyarul
  • kulcsár bence: A cikk célja az volt, hogy a lehető legszélesebb áttekintését adja az agilis szerződéseknek. Jó öt... (2011.02.15. 11:08) Agilis szerződések
  • kulcsár bence: A kérdés jó. Először is tisztázni kell, hogy a csapat agilis csapat-e. A mi esetünkben igen, ami r... (2011.02.08. 23:26) Az önszervező csapat sikerfaktorai

Linkblog

Ki alkalmas UserStory írásra?

2011.11.28. 12:59  kulcsár bence

Az, aki a megfelelő üzleti értéssel, tudással rendelkezik, alkalmas arra, hogy UserStory-t írjon. Ez a személy többnyire olyan valaki, aki elég közel van az üzlethez.

Feltételezhető, hogy minden scrum team tag tudja, hogyan kell UserStory-t írni.

Ron Jefferies’s Circle of Life, cikkére reflektálva egy UserStory készítésnek 3 kulcseleme van: Kártya, Párbeszéd és Megerősítés. (3C, Card, Conversation, Confirmation)


Párbeszéd kulcselem.

Így zajlik egy tipikus „UserStory író” párbeszéd:

  1. A Product Owner(PO) vagy a Business Analyst leírja a UserStory-t egy kártyalapra.
  2. A kártyát az asztalon hagyják, és behívják az érdekelt csapatot (fejlesztők, tesztelők stb.) a Párbeszédre.
  3. A csapat kérdéseket tesz fel, hogy megértsék a UserStory-t. Ezek alapján a BA és a PO feljegyzi a módosításokat. Ettől függetlenül bármely jelenlévő felveheti a kártyát és rávezetheti a szükségesnek ítélt változtatásokat.
  4. Amennyiben a párbeszéd technikai UserStory-k miatt megakad, bevonják az érintett technikai probléma szakembereit (DB admin, architect stb.) is.
  5. A Product Owner dönt végül a UserStory-ról.


A projekt méretétől függően dedikált emberek (tipikusan BA-k) felelőssége a UserStory-k megírása. Kisebb projektek esetén közvetlenül a Product Owner is írhatja a UserStory-t.

Forrás  fordította Tornai Balázs, válogatta Kulcsár Bence

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://agilitas.blog.hu/api/trackback/id/tr933418292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása