Az, aki a megfelelő üzleti értéssel, tudással rendelkezik, alkalmas arra, hogy UserStory-t írjon. Ez a személy többnyire olyan valaki, aki elég közel van az üzlethez.
Feltételezhető, hogy minden scrum team tag tudja, hogyan kell UserStory-t írni.
Ron Jefferies’s Circle of Life, cikkére reflektálva egy UserStory készítésnek 3 kulcseleme van: Kártya, Párbeszéd és Megerősítés. (3C, Card, Conversation, Confirmation)
Párbeszéd kulcselem.
Így zajlik egy tipikus „UserStory író” expand »párbeszéd:
- A Product Owner(PO) vagy a Business Analyst leírja a UserStory-t egy kártyalapra.
- A kártyát az asztalon hagyják, és behívják az érdekelt csapatot (fejlesztők, tesztelők stb.) a Párbeszédre.
- A csapat kérdéseket tesz fel, hogy megértsék a UserStory-t. Ezek alapján a BA és a PO feljegyzi a módosításokat. Ettől függetlenül bármely jelenlévő felveheti a kártyát és rávezetheti a szükségesnek ítélt változtatásokat.
- Amennyiben a párbeszéd technikai UserStory-k miatt megakad, bevonják az érintett technikai probléma szakembereit (DB admin, architect stb.) is.
- A Product Owner dönt végül a UserStory-ról.
A projekt méretétől függően dedikált emberek (tipikusan BA-k) felelőssége a UserStory-k megírása. Kisebb projektek esetén közvetlenül a Product Owner is írhatja a UserStory-t.
Forrás fordította Tornai Balázs, válogatta Kulcsár Bence